Nehľadajte lacný návod, ako sa nechať okrádať.
V oblasti podnikania platí stará pravda: kvalita nemá náhradu. Avšak, nie každý si túto lekciu vezme k srdcu. O tom môže rozprávať aj majiteľ firmy, ktorý sa rozhodol uprednostniť navonok lákavú ponuku od konkurencie pred overenou kvalitou. Argumentom bolo „…majú to omnoho lacnejšie“.
Argumentom konkurencie bolo, že ponúknu vraj identické služby ako INFOCAR, ale za polovičnú cenu.
Istý majiteľ firmy, ktorý si zvykol na kvalitu našej GPS monitotovacej služby sa žiaľ nechal presvedčiť o tom, že od konkurencie dostane to isté, ale za omnoho lacnejší peniaz. Žiaľ kvôli zlej ekonomickej sutuácii na trhu jeho biznis stagnoval a on potreboval vo firme ušetriť ďalšie náklady. Preto dal do aut namontovať lacný konkurenčný GPS. Ušetrí vraj o 4€ mesačne viac a bude mať všetko pod kontrolou. (15 voz. x 4€ = 60,-€ , čiže ušetrí 60,-€/mesačne. Toto bol argument)
Po čase keď kontroloval importy tankovaní na jednotlivé autá a porovnal dáta zo super lacného GPS niečo a nesedelo. Rozdiel bol niekde medzi 10-15 l na jedno tankovanie. Prečo to tak je? Keď žiadal od konkurencie vysvetlenie, tak dostal odpoveď „rozdiel je spôsobený nepresným plavákom vo vozidle a s tým oni nič nespravia“. Nemôže to byť ani dôvodom pre reklamáciu.
Lacný dodávateľ služby mu povedal „všetko funguje, iba niečo musíme nastaviť v systéme“. To isté sa opakovalo niekoľko mesiacov a napriek prísľubom sa nič nepodarilo nastaviť ani zlepšiť. Pri počte 15 vozidiel a strate zhruba 150 litrov paliva a cene cca 1,64 l to už bola nepríjemná suma vykázanej straty (náklady navyše cca 250€/mesačne!!!).
Zúfalý sa obrátil na nás s prosbou, či mu s tým nevieme pomôcť. Samozrejme sme to vyskúšali. Nainštalovali sme na jedno vozidlo náš HW , kde zistil, že u nás bol rozdiel iba 1 – 2 l v porovnaní s importom. Náš systém ho po naštartovaní vozidla navyše upozornil aj na odchýlku stavu paliva. Toto u konkurencie nevedel. Majiteľ zistil, že ho vlastne okrádajú jeho šoféri, ale nevedel to dokázať. Nevedel, čo je pravda, alebo klamstvo. Nemal sa o čo oprieť.
Jeho nový systém bol síce lacný, ale spôsoboval tak skreslené údaje, že to niektorí zamestnanci začali zneužívať. Ako sa vraví „príležitosť robí zlodeja“. Takýto nekvalitný systém od konkurencie bol tou správnou príležitosťou pre špekulantov, ktorým v podstate ukázal slabé miesta pre jeho zneužitie. Táto bolestivá skúsenosť majiteľa naučila, že overené a spoľahlivé riešenia sa nemajú vymieňať za podozrivo lacné a navyše bez skúseností s jeho spoľahlivosťou.
Pre majiteľa to bol šok, ako sme mu ukázali, že jeho vlastní zamestnanci ho okrádajú. Musel čeliť bolestivým rozhodnutiam.
Cena vyjadruje hodnotu, ktorá predstavuje:
• know-how – vyše 25 ročné skúsenosti • algoritmus pre výpočet spotreby a stavu PHL v nádrži vozidla
• informácie o úniku PHL • porovnanie stavu PHL – začiatok/koniec jzdy
• profesionálny pripojenie na zbernicu bez straty záruky na vozidle
„Nebolo to to isté“ To už majiteľ pochopil, ale cena za zistenie bola privysoká. Nižšou cenou neušetril.
Pre majiteľa firmy je toto ponaučenie cenným príspevkom k jeho podnikateľskému odkazu. A nám pripomenul, že v svete technológií a podnikania platí zlaté pravidlo: „nehľadajte systém, ktorý najmenej stojí, ale taký, ktorý vám dlhodobo najviac ušetrí. Naši zákazníci v INFOCAR to poznajú.
Ako je to u vás? Poznáte to podobne aj vo vašom biznise? U nás máte jedinečnú možnosť sa o tom presvedčiť ak kliknete tu.