„Pretekár na nezaplatenie“ neuveriteľný príbeh #3

„najlepšie terénne auto je predsa to firemné“

Iste takmer všetci poznáte tento známy, no pravdivý vtip. Majitelia firiem, kde tento vtip platí sa tomu ale nesmejú. Jeden z nich sa s nami podelil o svojou trpkú skúsenosťou, pretože nie je štýl jazdy, ako štýl jazdy.


Na skúšku…

V istej spoločnosti, kde už bol zavedený GPS monitoring nám majiteľ priznal, že vie, kde má svoje vozidlá, pozná spotrebu, vie si odsledovať zamestnancov kdekoľvek v teréne a na to mu jeho systém úplne stačí. Dokonca, že má aj štýl jazdy. Až do chvíle, keď sme mu ponúkli otestovanie nášho GPS monitorovacieho systému Infocar s naším štýlom jazdy.

Ak dvaja robia to isté, nie je to to isté…

„Rukavica“ bola hodená a mohli sme porovnať, či aj tu platí známe, ak dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté. Majiteľ mal nové a slušne výkonné auto, ktoré bolo výzvou na test. Ešte netušil, čo u nás znamená štýl jazdy. Najprv to otestoval u seba na vlastnom BMW a potom sme sa dohodli, nech to dá do dodávky, ktorá mu robí rozvoz zásielok. (kuriér)

Vyhodnotenie štýlu jazdy je automatizované a vyjadruje správanie voziča za volantom.

Porovnanie s konkurenciou mu otvorilo oči.

Otestovali sme to a výsledok bol ozaj zábavný, ale žiaľ nie pre jeho zamestnanca.  Majiteľ mal k svojmu vozidlu zdá sa cit, pretože napriek skromným šmykom, či „manévrom“ sa dostal do hodnotenia „F“, čo znamená agresívny vodič. Hodnotenie „pirát“ sa dosahuje, až pri označení „G“, čo nedosiahol. Jeho zamestnanec však áno. (hodnotenie má stupnicu od A až po G, pričom G je najhoršie) Viac o štýle jazdy sa dočítate tu. Napriek tomu povedal, že auto slušne povykrúcal, no nevedel si predstaviť, ako mohol zamestnanec s dodávkou dosiahnuť hodnotenie „G“!!! Po vyhodnotení nášho štýlu jazdy sme majiteľa požiadali, aby nám ukázal štýl jazdy od konkurencie, ktorú súčasne používal. Videli sme tam rýchlosť a hodnoty, ako zošliapnutý pedál na 85%, otáčky 2450 a iné údaje. Tieto údaje nič nepovedali, ako vlastne štýl jazdy vyzeral. Poznáme nejaké čísla, ale nepoznáme, čo znamenajú v praxi. Nepoznáme, čo takýto štýl jazdy majiteľa stojí v €. Nepoznáme optimálne hodnoty ani reálne. Otáčky 3680, dobré, či zle? Navyše sú tieto dáta zasielané po 60s. Predbiehate, či idete z kopca? Fajn, veď preto to testujeme a rozdiel je markantný.


Vyhodnotenie ekonomiky jazdy nájdete iba v GPS monitoringu Infocar.

Keď sme si ukázali vyhodnotenie ekonomiky, tak bol okamžite v obraze a konečne videl, ako štýl jazdy ovplyvňuje aj jeho reálne náklady. Získal okamžité porovnanie optimálnych a dosiahnutých nákladov. Rozdiel platí zo svojej peňaženky. Takýto prehľad nájdete iba v našom systéme Infocar.  Majiteľ je dnes už našim spokojným zákazníkom a vie, že jeho firemne autá, už nie sú tie terénne.

Vyjadrenie ekonomiky jazdy z závislosti na štýle jazdy zamestnanca.

Ak sme mu ukázali náš štýl jazdy, tak pochopil o čom sme vraveli. Pozreli a porovnali sme si hodnotenia jeho jazdy aj zamestnanca.

Videl a spoznal rozdiel: 

Ten pravý rozdiel spoznáte v štýle jazdy od Infocar. Prečo platíte navyše za rozmary niektorých zamestnancov?

Príklad vyjadrenia ekonomiky jazdy s porovnaním rozdielu medzi optimal. / real. hodnotami .

Štýl jazdy a jeho funkcie:

  1. Dodržiavanie povolenej rýchlosti (MPR)
  2. hodnotenie akcelerácie s popisom (na základe preťaženia v osy +X)
  3. hodnotenie brzdenia s popisom (na základe preťaženia v osy -X)
  4. hodnotenie komfortu jazdy s popisom – prejazd zákrut (na základe bočného preťaženia v osy Y a zvislej osy Z)
  5. Hodnotenie CO2 – produkcia emisií
  6. Hodnotenie ekonomiky jazdy
Nie je štýl jazdy, ako štýl jazdy.

Mať GPS monitoring je v dnešnej dobe už bežná vec. Žiaľ mnoho zo zákazníkov si ešte myslí, že GPS monitoring je všade cca rovnaký. Naši zákazníci však vedia, že nie je. Hlavne tí, ktorí prešli od konkurencie k nám do INFOCAR. Práve vďaka tomu, že sme vývojári a tvoríme vlastné riešenia zo Slovenska, sme náš systém Automonitor posunuli o významný krok pred konkurenciu. Ďakujeme za spoluprácu VÚD, a.s. (Výskumný ústav dopravný) a spoločnosti DEKRA Slovensko s.r.o., ktorí sa na vývoji spolupodieľali.

Ako na to?

Ak Vás táto téma zaujala dohodnite si s nami nezáväzné predstavenie a bezplatné otestovanie štýlu jazdy s ktorým môžete výrazne ušetriť na servisných nákladoch a predĺžiť tak životnosť vozidiel, či zvýšiť ich zostatkovú cenu. Monitorovanie štýlu jazdy pozitívne prispieva k výchove a zlepšovaniu jazdných návykov vašich zamestnancov.  


Ako je to u vás? Máte vo firme „pretekárov a terénne autá“? S nami to môžete ľahko zmeniť tu.